Häirekeskus võttis hiljuti kasutusele operatiivteenistusi hõlmava ühise infotehnoloogilise lahenduse GIS-112, mis muudab kiiremaks ja täpsemaks nii abivajaja asukoha väljaselgitamise kui ka abi teele saatmise ja kohale jõudmise. Auhinnatud projektiga on alates 2011.aastast seotud ka BDA Consulting, kes on nõustanud projekti administratiivset juhtimist.
Uus töövahend positsioneerib hädaabinumbrile 112 helistaja ning näitab digikaardil õnnetuskohale lähimaid kiirabi- ja päästemeeskondi. Lisaks paigaldatakse kõikidesse kiirabi- ja päästeautodesse arvutid, kust näeb digikaardil õnnetuspaiga asukohta ja kiireimat teed kohalejõudmiseks.
Peamine efekt Päästeametile saavutatakse infovahetuse kiirenemise ja hõlbustamisega päästemeeskonna jaoks. Kui varem pidi päästemeeskond kuulama Häirekeskuse suulisi juhiseid, siis nüüd kuvatakse abivajaja asukoht, sündmuse teave ja teekond elektrooniliselt päästesõidukisse ning sündmuskohale jõudmine kiireneb. Lisaks loob uue tarkvara kasutuselevõtt eeldused kiirabi kiiremaks kohalejõudmiseks ning süsteemi esimesed katsetused on kinnitanud, et tegemist on mugava ja kasutajasõbraliku lahendusega.
Projekti ühe kasusaaja, Terviseameti peadirektori Tiiu Aru kinnitusel võib kogu projekti õnnestunuks lugeda juba siis, kui kiirem kohalejõudmine suudab päästa kasvõi ühe inimelu rohkem, aga loomulikult on ootused kõrgemale seatud.
Välja töötatud geoinfosüsteem GIS-112 sai ka hiljuti konkursil „Aasta Logistikategu 2014“ esikoha ning pikk ja keeruline projekt sai väärilise tunnustuse.
Projektiga on alates 2011.aastast seotud ka BDA Consulting, kes on nõustanud projekti administratiivset juhtimist. Töövahend loodi Eesti-Šveitsi koostööprogrammi raames ning maksis ca 1,5 miljonit eurot, millest 85% rahastab Šveits ja 15% Eesti riik.
Lisainfo
Marikai Karilaid
Projektijuht
Comments