Kas minu idee on väärt miljon krooni?


Selle artikliga tervitame alustavaid ettevõtjaid ja säravaid uusi äriideid!


Ettevõtluskonkursi Ajujaht järjekordne hooaeg on alanud ja kuni 1.novembrini saab võistlema saata uusi lahedaid äriideid. Tähtsaim kriteerium hea äriidee ära tundmiseks on see, et sinu enda silmad säraks sellele ideele mõeldes. Mida aga ootavad sinu ideelt Ajujahi korraldajad?


Ajujaht on ellu kutsutud selleks, et ergutada innovatiivset probleemide lahendamist ning soodustada uute murranguliste äriideede elluviimist. Millised on Ajujahi-väärilised ideed? Retsepti konkursi korraldajad muidugi ei anna, sest see rikuks kogu mängu ära. Ja kui me ka anname retsepti, siis oleks võidukas idee ikkagi selline, mis loob oma retsepti.


Siin aga siiski mõned põhitõed.


1. Ilma teevad lihtsad nutikad uuendused! Igal edukal äril peab olema mõni lubadus või konkurentsieelis, mille järgi just sinu ettevõtmist tuntakse. Kui sa oled leidnud mõne uudse lahenduse, on see kindlasti väga suur pluss. Uudsus ei tähenda alati millegi uue leiutamist. Uudne võib olla ka mõni vana harjumuspärase asja nüanss, mis muudab selle vana ja tuntud asja kasutusmugavust või tööprotsess, mis muudab igapäevased rutiinid lihtsamaks, kiiremaks ja odavamaks. Näiteks oli õmblusmasina loomise eelduseks nutikas liigutus tuua nõelasilm teraviku otsa. Lihtsast liigutusest võitis kogu maailm. Sinu idee võib muuta kellegi teise toote paremaks. Näiteks viimastel aastatel on hooga kasvanud nutitelefonide aplikatsioonide turg.

2. Maailm on sinu koduturg! Kindlasti on kasuks, kui ideed saab edasi arendada ja oma elu elama saata ka üle Eesti piiride. Kohviku pidamine Tõstamaal on isiklikus plaanis võib-olla hea idee, aga maailma mastaabis ilmselt olematu tähendusega. Kuid kui Tõstamaal peetaval kohvikul on selline unikaalne kontseptsioon, mida annab frantsiisina üle maailma külvata, siis võib see olla uus Starbucks.

3. Usu oma ideesse ja tegutse kiirelt! Eduka ettevõtja tunnuseks on kirg. Hea äriidee eelduseks on selle loojate usk, et idee töötab, ja valmidus selle nimel tagasilöökidest hoolimata pingutada ja võidelda. Iga tagasilöök on vaid uus teadmine. Eelmise aasta Ajujahi võitja Click & Grow otsib sihikindlalt paremaid ja odavamaid lahendusi „iseteenindava“ lillepoti arendamiseks proovides läbi erinevaid variante. Tegele oma idee arendamisega intensiivselt, võta vastu julgeid otsuseid.

4. Koonda enda ümber võidumeeskond! Üksi nurgas nokitsedes ei jõua sa kaugele. Iga võitja selja taga on meeskond. Uuri suurte sportlaste eduteed ja saad teada, millest me räägime. Mitme inimese ühise mõttetöö tulemusena tekkiv sünergia on see, mida sa otsima pead. Koonda enda ümber erinevate oskuste ja teadmistega inimesed ning kasuta nende potentsiaali maksimaalselt. Hoolitse selle eest, et sinu meeskonnas oleks tugevate tehniliste teadmistega inimene, kes oskab toodet/teenust arendada, turundusfanaatik, kes oskab selle maha müüa, finantsides tugev inimene, kes oskab tulud ja kulud kokku arvutada jne.


Sinu äriidee ei pruugi olla unikaalne, kuid kindlasti on unikaalne sinu ja su meeskonna viis, kuidas oma ideed ellu viia. Ajujaht annab sinu ideele väärtuslikku tagasisidet ekspertidelt, häid kontakte võimalike investoritega ja parimal juhul ka stardikapitali. Tule ja hakka ettevõtjaks!