Kuidas luua ihaldusväärset turismitoodet ja külastuselamust?

Küsimus on aktuaalne nii uute turismitoodete ja külastusobjektide arendusprotsessis kui olemasolevate atraktsioonide ja turismiettevõtete tootearenduses. Puhkuse ja vaba aja veetmise valikuid on palju, konkurents on tihe. See sobib kliendile, kuid mitte ettevõtjale ja arendajale. Klientide lojaalsus on madal ning kuigi soov turismi- ja vaba aja teenuseid tarbida oleks suurem, piiravad seda inimeste võimalused.


Enamasti lähtutakse toodete, sh turismitoodete pakkumises olemasolevast ressursist ja oskustest või omaniku ideest ja tõekspidamistest. Iga konkreetne juhtum vajab muidugi sügavamat sissevaadet ja analüüsi, kuid siin Teile paar reeglit, mis kehtivad ja töötavad pea alati.


Paku kliendile seda, mida ta tegelikult tahab ja vajab

Siinkohal on oluline välja selgitada, mida klient tegelikult vajab ja ihaldab. See pole esmapilgul alati selge. Isegi veekeetjat ostes me ju tegelikult ei taha veekeetjat, vaid hommikul kiiresti kohvivett keema saada ja tore, kui see kann kaunistab ka meie kööki. Turismitoodete puhul otsib ja ostab klient mitte ilusat hotellituba või muuseumipiletit, vaid hoopis midagi muud. Suur osa turismiettevõtete ja külastusobjektide arendajatest ei lähe kliendi vajaduste, ootuste ja soovide uurimisega süvitsi. Põhjuseid on palju ja erinevaid. Tihedas konkurentsis ellujäämiseks ja väljapaistmiseks peaks küsima: millist külastaja probleemi ma saan ja tahan lahendada? Ja probleemi või vajaduse saab teada vaid klientidelt.


Kas klient tahab end tunda vabana igapäevamuredest, saada hoolitsust ja tähelepanu, tahab ta pakkuda oma lastele koos veedetud sisukat päeva, mida nood jäävad meenutama aastate pärast, soovib ta muljet avaldada oma tuttavatele, otsib ta privaatsust või tahab lõbutseda, kas klient soovib vabaneda igasuguste korralduslike küsimustega tegelemisest ja võita endale seeläbi aega, soovib ta end harida, proovile panna ja seeläbi ennast tõestada või on tegelik vajadus hoopis midagi muud? Teinekord võivad vajadused ja tahtmised olla hoopis erinevad. Edu toob olukord, kus nii vajadused kui soovid on rahuldatud.


Loo külastuselamus võimalikult terviklikuna

Paljudel juhtudel on kliendi jaoks lahendamist vajav probleem kompleksne ja ühest pakutavast tootest või teenusest tema õnnelikuks tegemiseks ei piisa. Kui suudate pakkuda lisandväärtust, täiendada oma pakkumist partnerite võrgustiku toel, annab see teile eelise. Lisaks on võrgustikus peidus mitmeid võimalusi eristuva toote loomiseks. Võimalikult täiuslikku elamust tuleks püüda pakkuda ka oma põhitoote või külastusobjekti baasil. Mõelgem korraks, kas kogu külastaja teekond on ikka kaardistatud ja analüüsitud, kas pole võimalikke kvaliteeti ja lisandväärtust loovaid momente mitte kasutamata jäetud?


Selleks et valituks osutuda, tuleb sattuda võimalike valikute nimekirja ja sealt välja paista. Väljapaistmiseks tuleb millegi poolest eristuda ja parimal moel vastata ostusooviga kliendi vajadustele