Loodusseadustest ärimaailmas



Ärimaailmas tuleb naistel end kordades rohkem tõestada, et olla aktsepteeritud sama palju kui meeskolleegid ja seda just eriti olukordades, kui vastas istub meessoost mõjukas ja pikaajalise ärilise kogemusega klient. Kui tahad, et sinusse naisena tõsiseltvõetava ja samaväärse äripartnerina suhtutakse, siis enda väärtuse müümise osas tuleb aega ja kannatust varuda. Tõsiasi on see, et mehed leiavad omavahel kiiremini ühise keele ja usalduse: võetakse paar klaasi konjakit ja arutatakse veidi maailma asju kui mees mehega ning aus ja siiras koostöösuhe on sündinud. Võiks siis arvata, et naised omavahel on sama efektiivsed äri ajama, kuid nii see alati paraku ei ole… 


Mis on siis see tõhus retsept, mis antud olukordades võiks justkui toimida? Nagu paljude asjadega siin maailmas, ei ole ka selle puhul kunagi 100%-list garantiid, et see igas olukorras toimib. Teada on, et ega kedagi ei muuda, kui ta ise muutuda ei taha ja samamoodi kehtib see ka inimeste suhtumise osas. Retsept on aga järgmine:

  1. Kogemus räägib ise enda eest: Esimesel kohtumisel ennast tutvustades räägi paari lausega, lühidalt ja võimalikult ainult faktidele tuginedes ka enda varasematest kogemustest asjakohases teemas. Kindlasti tuleb jälgida, et see ei läheks enda kiitmiseks, vaid tõesti ainult kliendi valgustamiseks põgusalt. Kui ta tahab, siis küsib lisa.

  2. Kokkulepped ja info edastus: Pea äärmise täpsusega kinni omavahelistest kokkulepetest ja hoolitse selle eest, et sa ei anna kliendile võimalust teha etteheiteid kohtumistele hilinemise või vähese kommunikatsiooni osas.

  3. Üllata klienti lisaväärtusega: Püüa esitada tehtud töö vähemalt 1-2 päeva enne kokkulepitud tähtaega. Muidugi juhul, kui kohtumiste vahel on piisav ajamaht, mis seda võimaldab. Samuti ole kursis kliendivaldkonnas toimuvaga, et suudaksid kaasa rääkida kliendi pärusmaal toimuva osas.

  4. Kvaliteet enne kõike: Kui töö on valmis kliendile saatmiseks, siis loe see veel kord läbi ja „lihvi kõikvõimalikud nurgad“ ning siis alles vajuta „send“.

  5. Punktuaalsus: Eelmiste kohtumiste käigus kliendilt saadud fakte ei tohiks enam järgmistel kohtumistel uuesti küsida ega ka neis eksida.

  6. Sundimatu personaalsus: Kliendil peab sinuga koos töötades olema tunne, nagu tema oleks kõige tähtsam ja justkui ainus klient. Alati ei ole meil ju aega kliendi pikemale kirjale kohe sisukalt vastata või muud pikemat süvenemist nõudvat ülesannet teha. Seega tuleks kliendile saata vähemalt teade meiliga, et oled asjaga kursis ja tegeled esimesel võimalusel ning ühtlasi teatad aja kuna hiljemalt vastad kliendile.