Eile lõpetas EASi Tootearenduse meistriklassi teine grupp . Ettevõtted esitlesid oma saavutusi ja programmi jooksul õpitut.
Ettevõtete kogemused
Tehnoloogiaettevõte ELIKO leidis uued kliendisegmendid ning õppis oma kliente paremini tundma. Samuti on ettevõte aina enam mõistnud prototüüpimise vajalikkust ning kasutab prototüüpimise faasi oma tootearendusprotsessis teadlikumalt. Ettevõte kasutas nt 3D printimist prototüüpide tegemisel.
Välimööbli tootja EXTERY on jõudnud mõistmisele, et tootearenduses tuleb palju arvestada ka müügikanali valmidusega uut toodet müüa. Klienditeekonna kaardistamine on aidanud kiiremini jaole saada probleemsetele kohtadele. Püütakse leida väikesi trikke, kuidas kliendikogemust veelgi paremaks teha. Samuti hakatakse aina enam tootearenduse varases faasis prototüüpima, sh nt kartongist elu-suuruste prototüüpide tegemine, et saada tulevasest tootest paremini aimu. Programmist saadud teadmised aitavad ka edaspidi tootedisaineritega paremini koostööd teha ja üksteist paremini mõista.
Rasketehnikatootja SAMI prototüübib hoolega ja paneb veel enam rõhku toodete testimisele, et vähendada reklamatsioone. Saadi aru, et tootearendusprotsessis tuleb küsida palju MIKS? KUIDAS? KELLELE? MIDA? küsimusi. Samuti jõuti järeldusele, kui oluline on tegeleda strateegiaga väga sisuliselt, et teha valikuid tootearenduse fookuste osas.
Ülemiste linnaku arendaja MAINOR ÜLEMISTE liigub nn betoonipõhiselt arenduselt klienikesksele arendusele, alustades lähteülesande sõnastusest arhitektuurikonkursi jaoks, kuni lahenduste rahvahääletuseni välja. Meistriklassist võetakse kaasa hulga tööriistu edasiseks tööks. Väljakutse on kogu meeskonna kaasatõmbamine ja mõttemaailma muutmine.
Puidust ümarvarte tootja ALFRINA tegeles pikalt tootearendusvalikute läbimõtlemisega ning jõudis esialgse tooteseeria ideekontseptsioonini. Väljakutseks on allhanketootjast oma toodet arendava ja müüva ettevõtteni jõudmine.
LIPUVABRIK leidis võimalusi, kuidas senisest kaootilisest ja reaktiivsest tootearendusest liikuda süsteemse, teadliku ja pideva tootearenduseni. Ettevõte sai oskused prototüüpimiseks ja selle protsessi edukuse mõõtmiseks. Avastati ka, et liputootmise traditsioonilises valdkonnas on teenusedisaini abil võimalik saavutada eristumine ja konkurentsieelis. Kõige kasulikumad tööriistad olid klienditeekonna analüüs, GAP analüüs ja kuldsed ringid, mis aitasid klienti ja ettevõtte toimimisloogikat ja võimalusi väga hästi mõista.
PAGARIPOISID jõudsid selleni, et loodi 6-liikmeline tootearendusmeeskond ning töötatakse süsteemse tootearendusplaani järgi. Uusi tooteid hakatakse aina kohvikutes testima, et näha, millised tooted klientidele meeldivad ja selle alusel otsustatakse, millised tooted masstootmisesse võtta.
Metallkonstruktsioone tootev LEVSTAL otsis omatoote ideid ja jõudis laheda uudse toote esmase kontseptsioonini täiesti uuest valdkonnast. Paigas on ka tootearenduse ajakava ideega edasi liikumiseks.
Tõlkebüroo TITANIA TÕLKED tuli programmi otsima tööriistu ideede analüüsimiseks, valideerimiseks ja arendamiseks. Väljub programmist aga uue tehisintellektil põhineva tooteideega.
Lisainfo Tootearenduse meistriklassi kohta: http://bit.ly/TMK_lisainfo
Lo Rihvk lo@bda.ee 5115625
Comments