Kas te pole märganud, et kaks korda aastas saabub aeg, mil töötegemine kipub vägisi tagaplaanile jääma. Kõigepealt mai algul esimeste soojade ilmade saabudes, kui tundub, et suvi on juba käes. Sellele väga sarnane aeg saabub novembris, kui arvatakse, et jõulud on kohe käes.
Müügimehed panevad jalad seinale ning tootmismehed ütlevad, et nad ei saa tellimusi rohkem sisse võtta, sest tööd on rohkem, kui teha jõuab. Aga nii tihti unustatakse ära see periood, mis jääb suve ja jõulude taha. Siis ei pruugi tööd enam olla. Ning vahel koguni lõpeb töö enne pühi ära.
Selle meeldiva mõtte lummusse, et puhkus on kohe-kohe käes, on väga kerge ka tippjuhil langeda. Eriti, kui tootmisjuht või tippmüügimees talle seda tähtsa näoga väidab.
Vaadake üle oma puhkusteperioodi ja pühadejärgne tellimuste maht – millal töötajad on tagasi ja kas neil on ka siis midagi teha. Müügimehed võiks kliendile samuti meelde tuletada, et kohe pärast puhkust on taas vaja tööle hakata, ja küsida, kas neil on juba selleks ettevalmistused/tellimused tehtud. Pidage ka meeles, et kliendi „kohe vaja“ on tihti pigem n-ö „igaks juhuks kohe“ – äkki läheb muidu jube kaua aega tellitu kättesaamisega. Uurige kliendi tegelikke vajadusi – talle õigel (talle vajalikul) ajal tarnitud toode/teenus vähendab ka tema kulusid.
Kasulik meeldetuletus on ilmunud ajakirja Director blogis.
Comments