Walleniumi-nimelisest ettevõttest olete võib-olla kuulnud. Tegemist on ikkagi suurima vaheseinte tootjaga Baltimaades ja ühe suuremaga ka Soomes. Aga ka edukal suurettevõttel on õppimiskohti ja Walleniumil osutus selleks muutus tootmiskesksest ettevõttest teenuse- ja kasutajakeskseks. Muutuste katalüsaatoriks oli tootearendusprogramm Disainibuldooser (täna Disaini Meistriklass) ja partneriks disainiagentuur Velvet.
Wallenium asutati juba 1999.aastal ja tegutses oma valdkonnas edukalt, klientideks peamiselt ehitusettevõtted, tooteportfellis kõik kontorihoonete ja avatud kontorite vajadusi kattev (v.a. mööbel). 2007-ndast aastast alustati tööd privaatse ruumilahenduse kallal, 2011.aastal valmis esimene chatbox, millel oli iseseisev ventilatsioon ja valgustus. Tegemist oli innovatsiooniga, sest siis veel ei olnud ruum ruumis lahendused levinud. 2012-2017 toodeti chatbox’e juba kõikvõimalikes suurustes.
Kodus haige olemine viis innovatsioonini
Kuni saabus märtsikuu 2017 ja ettevõtte tegevjuht Endrus Arge oli sunnitud haiguse tõttu kodus olema. “See oli hetk, kus mul oli aega“. Lapsed olid koolis, telefon ei helisenud,” meenutab Arge. “Tekkis mõte luua sellest eksisteerivast chatboxi kastist midagi enamat. Algne idee oli modulaarsus.”
Arge rääkis ideest oma tootearendustiimile ja ka neil hakkasid ideed lendama. Aga kiiresti saadi aru, et kui hakkavad uuenduslikku toodet tiimi sees tegema, siis ei saa see valmis või valmib liiga hilja.
Nii jõutigi EASi tootearendusprogrammi Disainibuldooser (täna Disaini meistriklass), kus igale osalevale ettevõttele määrati üks disainijuht, kes aitas teenuse või toote disaini protsessist edukalt läbi minna. Walleniumi puhul sai selleks disainiagentuuri Velvet teenusedisainer Joel Kotsjuba.
Endrus Arge ütleb, et neljakuulise programmi peamine väärtus oli see, mida tavaliselt alatähtsustatakse – aja võtmine põhiprobleemiga tegelemiseks.
Arge räägib, et programmi siseneti liiga laia lähteülesandega. “Tahtsime ümber disainida Walleniumi tööprotsessid ning digitaliseerida ja automatiseerida võimalikult palju neist. Samuti plaanisime ümber disainida kõikide toodete visuaalsed materjalid. Siis saime aga aru, et fookuse seadmine on oluline. Ja otsustasime keskenduda Chatboxi modulaarse ruumilahenduse tervikkontseptsiooni arendamisele.”
Müük kasvas 100%
Disainibuldooseri programm aitaski fookuse paika saada, aga ka kaardistada ettevõtte hetkeolukorra ning jõuda ühisele arusaamale disainiprotsessist.
“Velveti kaasamine on muutnud kogu Walleniumi töökultuuri – meie meeskonna motiveeritus on kõrgem ja tegutsemine on eesmärgipärane, samuti on suhted paremad nii meeskonna, klientide kui ka partneritega. Samuti aitas see meid rakendada disaini- ja kasutajakeskset mõtteviisi igapäevasesse tegevusse,” kiidab Arge.
Enda eest räägivad ka faktid. Programmi läbimise järel asuti uut modulaarset ruumilahendust disainima ja välja töötama. Valmis Silen Space bränd, veebileht ja AR konfiguraator äpp. Ja kõik see käis läbi klientidelt ja kasutajatelt tagasiside saamise. Ümber disainiti nii paigaldamisviis kui ka pakend. Kasutajate tagasisidet kogutakse muide pidevalt ka edasi – kõigis paigaldatud ruumilahendustes on QR kood, mis viib tagasiside ankeedile, nii on võimalik firmat teavitada ka vigadest. Iseenda eest räägivad ka uue toote müüginumbrid – müügi kasv on ca 1 miljon EUR (+100%) ja täna müüakse seda läbi edasimüüjate ligi 20 riigis.
Toode on võitnud ka mitmeid auhindu: Eesti Disainiauhinnad 2018 / Veebidisain / Hõbe, Eesti Disainiauhinnad 2018 / Teenusedisain / Esiletõstetud töö, Baltic Best 2018 / Veebidisain / Pronks.
Walleniumi arendusplaane toetab EAS programmi „Ettevõtte Arenguprogramm“ raames“.
Kui soovid oma tiimi ja ettevõttesse tuua disainmõtlemise ja tootearenduse kompetentsi, siis ootame teid kandideerima EASi uude tootearendusprogrammi DISAINI MEISTRIKLASS.
Loe programmi kohta lähemalt: www.eas.ee/teenus/disainimeistriklass/
Comments