top of page

Eesti IT-tiiger on vägagi elus!

Konkursi “Eesti parim e-teenus 2013” raames toimus 6. märtsil seminar “Eesti IT-tiigri järgmine hüpe”, kus kõneldi e-teenuste tulevikust, kvaliteedist ja tutvustati erinevaid võimalikke e-äri mudeleid ning ärgitati osalejaid uutele arendusmõtetele.


Avakõnelejana esinenud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi IT-asekantsler Taavi Kotka väitel on seitsme aasta pärast Eesti juhtiv majandusharu just IKT ning selle sektori töötajate arv kahekordistunud 50 000-ni.


Kuna Eestis ei koolitata aga endiselt ega lähitulevikus piisavalt arvutiala üliõpilasi, tuleb see kasv luua seeläbi, et IKT sektorisse tuleb integreeritada teiste valdkondade spetsialiste – kasvõi läbi haridusreformi tööta jäävad 3000 õpetajat. Eesti IT-tiigri järgmise hüppena võibki seega käsitleda IKT sektori kasvu Eesti juhtivaimaks majandusharuks.

Eesti viis tuntuimat startupi Creative Mobile Games, ZeroTurnaround, Transferwise,

Grabcad, Erply võrduvad täna väärtuselt Kaubamajaga – samas on start-upi buum Eestis kestnud napilt 8 aastat, Kaubamaja on arendatud aastakümneid. Eesti IKT-sektori eksport on viimase 4 aastaga kasvanud 5 korda ja seda hoolimata Ericssoni tehasest. IKT alal töötab Eestis täna 3,8 % töötajaist, kes panustavad Eesti SKP-sse 9%.


Esimeses arutelupaneelis, kus osalesid lisaks Taavi Kotkale tehnoloogiaajakirjanik Henrik Roonemaa, koolitaja Indrek Saul, Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskuse strateegia divisjoni juht Agu Leinfeld ja Hegle Sarapuu Trinidad Consultingust arutati teemal “E-teenused: kas rohkem või paremini” ning jõuti tõdemuseni, et e-teenuste arendamisel peab palju rohkem tähelepanu pöörama kasutajakogemusele ja laskma teenuseid reaalselt testida inimestel – see kehtib nii era- kui riigisektori kohta.


Samuti leiti, et hea e-teenus on selline, mis teeb taustal lõviosa toiminguid inimese eest ära, korjates kokku vajaliku info ning tagades, et inimene ise peab tegema minimaalselt sisestusi ja liigutusi. Näitena toodi isapalka, mille puhul peaks inimene sisestama ainult kuupäeva mitte sisestma uuesti kogu infot lapse ja vanemate kohta, mis on niikuinii riigil juba teada. Kokkuvõtvalt – hea e-teenus on märkamatu.


Janno Siimar Velvet Labsist leidis, et Eestis valitseb Ajujahi needus, mis tähendab, et suurt tähelepanu saavad uued e-lahendused, mis reaalselt mingit probleemi ei lahenda ega kasutajatele väärtust ei paku. Siimari sõnum kõigile e-teenuste omanikele ja arendajatele oli, et neid arendades olgu alati esimesel kohal kõigepealt kasulik ja siis kasutatav. Kõigepealt loodagu hea teenus ja siis alles keskendatagu sellele, kuidas see välja näeb ning kuidas seda kasutatakse.


Riigikogulase ja sariettevõtja Andrei Korobeiniku nõu oli, et kõigepealt võiks rääkida oma tuttavatega, kas nad saavad teie teenusest ja selle ärimudelist aru. Kui nemad saavad, siis saavad ka kasutajad ja investorid.


Eesti ühe edukaima IT-ettevõtte MarkIT, mis täna tegutseb 26s Euroopa riigis IT-hangetega, asutaja Andres Agasild rõhutas, et parim e-teenus on endiselt teenus, mis lahendab mingi probleemi. Siis on klient nõus selle eest ka maksma.


Lähem info konkursi “Eesti parim e-teenus 2013” kohta: http://www.e-konkurss.net/2013/02/eesti-parim-e-teenus-2013-konkurss.html


Eesti parim e-teenus 2013 konkursi toimub Riigi Infosüsteemi Ameti eestvedamisel ning seda aitavad korraldada BDA Consulting OÜ ja KPMS & Partnerid OÜ. Konkurss toimub EL sf programmist „Infoühiskonna teadlikkuse tõstmine“ Euroopa Regionaalarengu Fondi rahastusel.



Konkursile kandideerida saab kuni 26.märtsini!


bottom of page