top of page

9 lihtsat soovitust alustavale ettevõtjale


Turundus ja müük on valdkonnad, millega iga ettevõte kokku puutub – kui sul on toode, siis pead potentsiaalsetele klientidele sellest ka teada andma. Nii turundus kui müük on tegelikult kunstid, mida peab õppima ja ohtralt harjutama, et saada kunstnikuks, kuid mõned lühikesed soovitused siiski:

  • Kas oskad vähem kui 20 sekundiga öelda, mis on sinu äri? Kui tavaliselt seda küsimust alustavalt ettevõtjalt küsida, siis peab ta seda küsimust naljakaks. Tegelikult see seda ei ole – sageli tundub, et kõik on selge ja teatakse täpselt kellele mida ja kuidas pakutakse, aga kui hakata seda kirja panema (näiteks äriplaani jaoks, mille peaksid ka kindlasti tegema) või kui on vaja see lühidalt, kuid üheselt arusaadavalt sõnastada, siis enam nii selge ei ole. Niisiis – kas suudad iseloomustada oma äri 20 sekundiga?

  • Loo firmale strateegia! Kas sinu toode või teenus on: – kvaliteetne (ja seega ka kõrgema hinnaga) või – soodsa hinnaga (ja vähem kvaliteetne, mis ei tähenda, et see oleks ebakvaliteetne)? Põhimõtteliselt on need kaks suunda – ei ole olemas kvaliteetset ja odavat teenust või toodet. Loomulikult on ohtralt vahepealseid ja edukaid strateegiad, kuid need kaks on need, mida on kõige kergem edualt müüa!

  • Loo ettevõttele kuvand! Kogu firmast väljuv kommunikatsioon peab olema ühtne. See puudutab kõike alates visiitkaartidest ja arvetest kuni suhtlemise ja automaatvastaja teateni. Mis mulje need kliendile jätavad?

  • Müü kliendi kasu, mitte toote tunnuseid ja omadusi! Paljud ettevõtted kiidavad oma toodet või teenust rääkides selle omadustest. Et aga olla edukas on vaja rääkida sellest, mis muutub kliendi elus või äris paremaks, kui ta kasutab sinu toodet või teenust. Tegelikult räägitakse ühest ja samast asjast, aga oluline on kuidas seda serveeritakse. Klienti huvitab harva see, et uus versioon on vanast parem – klienti huvitab, milliseid enda vajadusi ta sellega rahuldada saab!

  • Muuda ennast nähtavaks! Kirjuta artikleid ja arvamuslugusid ajalehtedesse ja ajakirjadesse, mida sinu kliendid loevad. Esine seminaridel ja koolitustel – sageli on seda kasulik teha isegi, kui ·sa selle eest raha ei saa, sest võid saada uue kliendi. Tee koostööd samale sihtrühmale teisi teenuseid pakkuvate firmadega – koos täiendate teine-teist ja jääte paremini silma.

  • Suhtle meediaga! Arenda pressisuhteid ning jaga oma valdkonna ja oma ettevõtte huvitavat infot ajakirjanikele. Uuri, mis neid sinu valdkonnas huvitab ja ole sellel teemal kompetentne.

  • Reklaami ka väiksemates lehtedes. Paljudel ühingutel, ülikoolidel ja muudel organisatsioonidel on oma ajalehed. Uuri välja, kes on nende lugejad – sageli võib nende sihtrühm olla sama, mis sinu ettevõttel. Reeglina ei maksa reklaam nendes väljaannetes ka nii palju kui “tavalises“ meedias.

  • Tee kliendiks saamine nii lihtsaks kui võimalik! Igal kliendil ja potentsiaalse kliendil on alati palju valikuid ja vähe aega. Vaata kriitiliselt üle need sammud, mis on vaja teha enne kliendiks saamist ning lihtsusta seda maksimaalselt. Ära küsi infot, mis ei ole hädavajalik – oma andmebaasi jaoks vajalikku infot saad alati ka hiljem küsida! Vaata, et teenuste või toodete ostmine ja nende eest tasumine oleks maksimaalselt lihtne.

  • Loo suhete võrgustik ja kasuta seda! Elu ja äri põhineb sidemetel. Seega loo oma ettevõttele vajalikke sidemeid – kõik teevad seda. Pea meeles, et eesmärgiks ei ole nendele oma teenuste või toodete müümine, vaid suhete loomine, millest hiljem võib kasu olla sulle ja kellele sina võid kasulik olla – see peab olema kahepoolne protsess.

Edu!


bottom of page