Tartu Ülikool korraldab Kultuuriministeeriumi toel mahukat koolitusprogrammi XXI SAJANDI MUUSEUM, millest saavad osa ligi 40 muuseumide juhti, arendus- ja turundusjuhti ja spetsialisti paljudest Eesti muuseumidest. BDA partner ja vanemkonsultant Ülle Puustusmaa viis programmi raames läbi koolituse teemal „Muuseum kui sihtkoht“.
Koolituse rõhuasetus oli muuseumikülastuse terviklikkuse, samuti külastajate gruppide tegelike vajaduste ja ootuste mõistmisel ning neile vastava väärtuspakkumise loomisel ja kommunikeerimisel. Räägiti ka teenuste disaini metoodikast, teenuse disaini tööriistade rakendamise võimalustest muuseumis ning katsetati mõnede tööriistade toimivust.
Auditoorium kiirgas huvi, loovust ja innukust ning tagasiside põhjal võib loota, et nii mõnegi näituse või programmi koostamisel küsib arendusmeeskond nii endalt kui testklientidelt senisest rohkem küsimusi: „miks?“, „kuidas?“, miks te tulite?“, või ka „miks te ei tule?“.
Ajal, mil Harrods Londonis või ka Ülemiste kaubanduskeskus positsioneerivad end vaatamisväärsuse ja isegi elava muuseumina, on päris muuseumidel ilma küsimusi küsimata ja neile vastuseid otsimata keeruline publikut püüda ja külastajate rahulolu tagada.
Foto: Harrods kaubamaja Londonis positsioneerib end vaatamisväärsuse ja elava muuseumina
Ülle Puustusmaa BDA partner ja vanemkonsultant
Comments