top of page

Keegi pole kunagi midagi liftis ostnud!

Pärnus alustavate ettevõtjate mentorklubis on parasjagu koolitusteemaks esinemis- ja esitlusoskus. Üheks teemaks koolitusel oli ka nn Liftikõne, osalejate kohapealsed katsetused olid huvitavad, aga üldjuhul liiga pikad ja jätsid lõpuotsa lahti – et mis edasi. Sellised tavalised alustajate vead, ettevalmistus ja harjutamine aitab. 


Sobivalt kirjutas mõni päev tagasi Seth Godin oma blogis samast asjast. Seth tõi aga välja, et selle nn liftikõnega on lihtne täiesti viltu panna ja et peamine argument, mida üldiselt koolitustel selle teema juures kasutatakse – te peate 1-2 minutiga investori /potentsiaalse koostööpartneri “ära rääkima”/ oma idee “maha müüma” – ei ole päris õige, sest tegelikult pole keegi kunagi liftis mitte midagi ostnud. 


See aeg on liiga lühike, info liiga vähene ja mõistlik otsus ei saa sündida. Kuigi te räägite säravate silmadega oma ideest, saavutuse ootustest ja unistustest, oma varasematest saavutustest ja seda kõike paari minutiga, siis ei pruugi kuulaja teiega samaväärselt sinna uhkesse kuldsesse tulevikku end viia. Halvemal juhul püüab kuulaja enda jaoks mõne lihtsa võimaluse, et ei öelda ja ütlebki, sest seda on lihtne teha sellise lühikese ajaga. 


Millele peaks siis fokuseerima end? Nõuanne on lihtne – keskenduge kohtumise saamisele! Andke väike hulk huvi tekitada võivat infot, võimalusel väike vihje, mis kasu sellest võib kuulajale tõusta ning anna oma kontaktid, küsi kas oleks huvi kokku saada ja millal on sobiv aeg. See, mida te räägite on osa teie kogujutust, kogu projekti tutvustusest, säravad silma tulevad kasuks. 


Kõlab lihtsalt, aga kindlasti ei ole tähelepanu võitmine lihtne. Pakun omalt poolt ühe näite liftikõnest minu enda töö kohta: ”Ma võin aidata teil teha teie töötajad kiiremaks ja rõõmsamaks. Eriti hea aeg ja teie ettevõtte jaoks kasulik on teha seda praegusel järgmise aasta tegevusplaanide koostamise perioodil. Siin on minu kontaktid, kui selline mõte tundus huvitav, siis kohtume ja räägime teie vajadustest täpsemalt.” – kas tundus huvitav? 🙂 


bottom of page