top of page

Kuidas muuseume lugusid rääkima panna?


Vahendame Pärnu Turunduskonverentsil esinenud Tate Gallery turundusjuhi Marc Sandsi ettekannet kokkuvõttena Toomas Tammsare blogist. BDA leiab, et Tate kogemus väärib kiiret järgimist ka Eesti muuseumimaastikul.


Muuseumide turundamisest räägime rohkem rahvusvaheliste turismiatraktsioonide koolitusel, mis sügisel taas tulemas. Huvilised võivad juba endast Üllele märku anda.


Google Art Project

Google kontakteerus maailma suurimate muuseumidega, et digitaliseerida ja teha veebis kättesaadavaks maailma kunstiparemik. Projektiga nõustus 17 muuseumit üheksast riigist. Töödest tehti pildid, millega saab pilti vaadata lähemalt kui inimsilmaga. Mitmed galeriid keeldusid koostööst, ent ilmselt nad kahetsevad seda peatselt, sest nende tööd pole võrreldes teiste muuseumidega sama ligipääsetavad. Muuseumide sees tehti ka Street View võtted, mille abil sai muuseumis piltide vahel navigeerida.


Sotsiaalmeedia kasutamine

Tate Gallery´l on:

– Twitteris 400 000 jälgijat. Nt iga reede saadetakse neile välja Londoni ilmaprognoos ja palutakse inimestel kommenteerida, millise teosega selle päev ilm kõige paremini seondub;

– 250 000 Facebooki lehe liiget. Facebooki leht on hea platvorm diskussiooniks Tate’i fännidega. Nt küsiti FB lehel, kui palju ja millist infot eksponaadi kohta anda?

Igal ettevõttel peaks olema FB leht ja Twitteri konto. Kas seda aktiivselt kasutatakse, on iseasi, aga kuskilt tuleb alustada – nt teiste kuulamisest. Twitter on väga kiire ja ajakohane infoallikas.


Ajaloo ühendamine reaalsusega

Augmented reality on lahendus, kus Londoni tänapäevased vaated asendatakse nutitelefoni ekraanil vana vaatega.


Gauguin’i „Maker of Myth“ case study

Kuivõrd muuseumil on vähe raha, tuleb reklaamikanalite valikul olla kriitiline (ajaleht, ühistransport). Reklaamimisel kasutati süsteemselt vaid ühte pilti. Muuseumid on olemuselt akadeemilised organisatsioonid, kuid nad peaksid jõudma avalikkuseni ja neis on ka vajalik potentsiaal. Seega tuleb kunsti kohta edastada infot, pannes kuraatori blogima ja giidid rääkima. Sellele võidakse esialgu küll vastu seista akadeemilise suunitlusega inimeste poolt, ent sellest tuleb üle saada. Gauguin’i näituse külastajate hulk oli rekordiline. Näitust reklaamiti nagu ikka. Ainus asi, mida turundamisel erinevalt tehti, oli Tate’i sisuline avamine külastajatele – muuseumi dialoog inimestega, diskussiooni soodustamine inimeste vahel, lugude vestmine digitaalsetes kanalites jne.



bottom of page