Missioonist ja visioonist ei piisa


Harvard Business Review toimetaja Thomas Stewart soovitab ajakirjas Fortune Magazine, et ettevõtted võiks oma strateegia planeerimise käigus lisaks missioonile (ingl.k. mission statement) sõnastada ka vabadused (ingl.k. permission statement). Ta leiab, et tänastes, järjest enam detsentraliseeritud organisatsioonides, on vaja selgelt sõnastada töötajate otsustusvabadused ettevõtte põhiväärtustena.


Mida need vabadused võiks sisaldada? Ilmselgelt on see iga ettevõtte puhul erinev, aga toimetajahärra näidisnimekiri on järgmine:

  • vabadus ise mõelda ja uutmoodi tegutseda – töötajal peaks olema võimalus võtta selleks aeg maha ning mõelda sellele, mis tähtis

  • vabadus mitte nõustuda (ja mitte selle eest kinga saada)

  • vabadus koostööd oma soovi järgi organiseerida ilma selleks eelnevalt luba küsimata

  • vabadus leiutada ja/või täiustada töötamise viise

  • vabadus otsustada – uuring on tõestanud, et enamus juhtunud jamade korral ei oleks üks lisaallkiri midagi muutnud

  • vabadus olla teistsugune – sageli on esmapilgul veidrikud need, kellel on kõige uudsemad ideed, seega pead leidma viise kuidas teistsuguseid inimesi enda juurde meelitada.