top of page

StartSmart! programmi raames toimus idufirmade suvelaager

17.-18. augustil Roosta puhkekülas StartSmart! programmi raames toimunud idufirmade suvelaagris arutasid ligi 150 Eesti ja Soome alustavat ettevõtjat eduka meeskonna loomise teemadel.


Ettevõtjatele kõneles oma kogemustest Eesti juurtega USA turundusekspert ja e-finantsteenuste ettevõtja Mati Otsmaa, kes on töötanud muuhulgas legendaarse reklaamitöösturi David Ogilvy käe all, aidates ellu viia alles alustava Apple’i reklaamikampaaniat. “Iga ettevõte peab alustuseks mõistma, millises ärivaldkonnas ta tegutseb,” rõhutas Otsmaa, tuues näiteks Apple’i, kes tema arvamuse kohaselt ei ole niivõrd IT- kui turundusettevõte. Alles seejärel soovitab Otsmaa asuda otsima vajalike oskustega inimesi ettevõtte meeskonda.


Arengufondi portfelli kuuluva Eesti taustaga USAs tegutseva inseneride veebikeskkonna GrabCAD arendusmeeskonna juht Kristina Narusk kasutas ettevõtete arenguetappide kirjeldamiseks jalgpallimeeskonna kujundit: “Suurepärases meeskonnas moodustavad iga üksiku liikme tugevused ühe hiilgava terviku, üksikisiku puudused aga hajuvad.” Alustava ettevõtte puhul pidas ta eriti oluliseks õigete meeskonnaliikmete valikut; ettevõtte väärtusi ja suhtumist, mis meeskonda kujundavad; ning kiiret õppimisvõimet müügiprotsessis, et äri- ja tootearendus ettevõttes tasakaalus oleks. “Kasvavas idufirmas on tempokas värbamisprotsess võtmetähtsusega; lati kõrgel hoidmine, et võimalikult häid inimesi meeskonda saada aga lausa kriitiline,” tõi Narusk välja.


Elise Sass alustavate ettevõtete kiirendist Startup Wise Guys pidas eduka meeskonna ehitamisel oluliseks nelja tegurit: “Esmalt keemia ja meeldivus; teiseks usaldus; kolmandaks oskused ja kohanemisvõime; neljandaks positiivne energia ja suhtumine.” Sass tõi ka välja, et kuigi sõprade ja perekonnaliikmetega võib olla lihtne äri alustada, on oht, et liiga sarnane teadmiste ja oskuste pagas tulevad pikemas perspektiivis kahjuks. Ta julgustas kaasama endast erinevaid meeskonnaliikmeid, et toetada arengut erinevatest suundadest.


Lisaks puudutas Sass Garage48 üritustesarja käsitlenud uurimistööd, mis koondas 13 sarja üritust, 1500 inimest ning 144 äriideed. Uuringu põhjal jäävad nädalavahetuseprojekti järel tõenäoliseimalt ellu need IT-ettevõtted, milles arendajate ja disainerite osakaal on kõrgeim.


StartSmart! programmi üritused on alustavate ettevõtjate hulgas kõrgelt hinnatud – aprillis toimunud seminari Roadmap2GlobalMarkets külastas ligi 200 inimest, online-ülekande jälgijaid oli aga ligi 27 000.


StartSmart! on konverentside, praktiliste seminaride, töötubade ja võrgustikku laiendavate ürituste sari, mis on suunatud Eesti ja Soome alustavatele ettevõtjatele. Üritustesari kestab 2013. aasta keskpaigani ja seda organiseerivad koostöös Eesti Arengufond, Aalto Ülikool Soomes, Eesti Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, Technopolis Ülemiste ja konsultatsioonifirma BDA Consulting. Suveseminari kaaskorraldajaks on Tallinna Teaduspark Tehnopol. Programmi kaasrahastatakse Euroopa Liidu struktuurifondide programmist Interreg IV A Program 2007-2013.


bottom of page