top of page

Tootearenduse püha kolmainsus

Kuidas arendada uut toodet, mis oleks üheaegselt kliendile ihaldusväärne, ettevõttele majanduslikult mõttekas ning tehniliselt teostatav?


Iga toode peab olema kliendile ihaldusväärne, ettevõttele majanduslikult mõttekas ning tehniliselt teostatav. Ihaldusväärne toode on selline, mida klient päriselt vajab, mis lahendab tema jaoks mõne olulise probleemi ning mille eest ta on nõus maksma. Toode on ettevõtte jaoks majanduslikult mõttekas, kui see on pikas perspektiivis kasumlik. Head toodet peab toetama töötav ärimudel. Toode peab olema ka tehniliselt teostatav ning tuginema ettevõtte tugevustele ja võtmekompetentsidele. Kui üks nendest kriteeriumitest ei ole täidetud, muutub tootearendus oluliselt riskantsemaks ja kallimaks.


Kuidas kogu tootearenduse protsessi vältel hoida neil kolmel punktil kätt pulsil ja olla kogu aeg veendunud, et ettevõtte on õigel teel?

1) IHALDUSVÄÄRNE – kas me lahendame kliendi jaoks õiget probleemi? Kas teie uus toode on kliendi jaoks hädavajalik (must have või nice to have)? Kas see on tema jaoks valuvaigisti või vitamiin? Millist ülesannet aitab minu toode kliendil täita, millist probleemi lahendada? Pane ennast kliendi kingadesse ja küsi, mis on tema jaoks sinu toote puhul kõige tähtsam (milline funktsionaalsus, milline kasutusmugavus, milline väljanägemine jne). Võtmesõnaks on siin kliendikesksus.

3) MAJANDUSLIKULT MÕTTEKAS – kas uus toode on toob ettevõttele kasvu ja pikas perspektiivis kasumlik? Uue toote puhul tuleb mõtelda, kas see mahub ettevõtte tänasesse ärimudelisse või vajab uut ärimudelit. See tähendab, kas uue toote viimine kliendini toimub samu kanaleid pidi, kas uue toote eest maksavad kliendid samamoodi, kas toote tootmiseks kasutatakse samu partnereid jne või on vaja üles ehitada uus süsteem uue toote turule toomiseks.

2) TEHNILISELT TEOSTATAV – kas ettevõttel on oskused ja tehnoloogiline võimekus seda toodet luua ja turule tuua? Teostatavusest aru saamiseks tuleb oma hinnata oma ettevõtte võimekusi – tehnoloogist võimekust, finantsvõimekust, brändi tugevust, klienditeeninduse võimekust, partnersuhete potentsiaali jne. Tootearendus on edukam, kui see on ehitatud olemasolevatele tugevustele. Kui uue toote arendamine eeldab uute võimekuste arendamist, on investeering kindlasti riskantsem ja kulukam, millega tuleb arvestada. Mis on sinu ettevõtte suurimad tugevused, millest lähtuvalt uusi arendusi planeerida. On see tehnoloogia või hoopis bränd? On see tugev kliendisuhe või unikaalsed kokkulepped partneritega? See on teie tootearenduse alguspunkt.


Tule õpi seda kõike Tootearenduse Meistriklassis: https://www.eas.ee/teenus/tootearenduse-meistriklass/.

Küsi lisainfot: tootearendus@disainikeskus.ee Marikai Karilaid

bottom of page