EASi poolt ellu kutsutud Uue toote turule toomise meistriklass, mida aitame partnerina ellu viia, ootab kandideerima – märtsikuus alustab juba programmi IV grupp. Oleme küsinud varasemalt lõpetanud ettevõtetelt tagasisidet – rahulolu meistriklassiga on koguni 9,2 punkti 10 punktist!
Loe, milline on meistriklassist saadav kasu ja mida varasemad osalejad programmist arvavad.
Ekspertkohtumised – iga osalev ettevõte saab kohtuda valitud ekspertidega 12h
Meistriklassi läbinud ettevõtted on näinud suurimat väärtust eelkõige just ekspertkohtumistes. Meeskonnaliikmed kohtuvad 8 korral (kohtumine kestab 1,5h) enda poolt valitud ekspertidega – võib kohtuda erinevate ekspertidega või soovi korral igal korral sama eksperdiga. Meie projektijuhtidena koordineerime ja hoiame kohtumiste broneerimisel silma peal. Programmis kaasa löövad eksperdid on oma ala tipud, kes teinud tööd väga erinevate ettevõtetega mitmetest valdkondadest. Tutvu ekspertide profiilidega SIIN.
Osalejad räägivad:
„Välisekspertide värske pilk on andnud meile väga palju konstruktiivset tagasisidet ning võimaldanud näha probleeme, aga ka võimalusi, mis omakeskis pinnale ei kerkinud.“
„Üritasime leida inimesi kes just meie puudustega oskaks tegeleda. Kõigilt saime mingeid mõtteid, mis suunasid meid edasi.“„Kõik eksperdid suutsid väga kiirelt aru saada ettevõtte tugevustest ja nõrkustest, panid meid oma ettevõtet rohkem analüüsima ning andsid head nõu edasisteks tegevusteks (nii uue toote turule toomiseks kui ka üldisemas plaanis).“
„Kõikide ekspertide kohta võib öelda, et väga kiirelt saadi aru millega tegeleme ja hakati kohe kaasa mõtlema. Saime palju kasulikke nõuandeid ja juhtnööre. Osati suunata edasi järgmiste asjatundjate poole.“
Töötoad – 4 töötoas saab korraga osaleda 2-3 tiimiliiget
Meistriklassi seob tervikuks 4 töötuba, kus koolitajad Jakob Saks, Kaarel Mikkin ja Roman Zahharov toovad praktiliste näidete varal osalejateni teemad nagu projektiplaani loomine, toote positsioneerimine ja hinnastamine, kommunikatsioon, turundus- ja müügistrateegia, tarneahel ja äriprotsessid, turu tagasiside kogumine ning kasutamine ja tulemuste mõõtmine. Igas töötoas astuvad üles ka praktikud, näiteks jaanuaris alustanud grupi praktikutena jagavad oma lugu Iglucraft, Balsnack, Welement ja Merit Aktiva. Uue grupi praktikud selguvad peale osalejate nimekirja kinnitamist.
Osalejad on ka välja toonud, et meistriklass annab palju uusi kontakte st. laieneb võrgustik nii ekspertide, koolitajate, praktikute kui ka teiste osalejate näol.
Osalejad räägivad:
„Väga praktiline ja reaalsetel kogemustel põhinev, otse elust võetud näidetega.“„Toode on juba turul ning ilma koolituseta me kindlasti ei saaks nii kiiresti edasi liikuda“
„Esimene seos selle aasta UTMK-ga on, et koolitajad on muljetavaldava kogemustepagasiga ja samas avatud mõtlemisega.“
„Meistriklass oli praktiline ja töömahukas ning pani mõtlema toote kõikidele külgedele ning teemadele, millega ise pole varem kokku puutunud.“
Tööriistad ja uue toote turule toomise plaan – anname kasutamiseks tööriistade komplekti
Iga osalev ettevõte saab kasutamiseks tööriistad, mis on koondatud uue toote turule toomise plaaniks ehk töövihikuks. Töövihikusse on koondatud töölehed töötubadest, iseseisvad arendustööd ja muud tööriistad. Töövihik annab meeskonnale võimaluse läbi töötada toote/teenuse turuletoomisega seonduv.
Osalejad räägivad:
„Töövihik saab kindlasti ka tulevikus kasutust.“
„Tööriistad olid head.“„Praktilised ülesanded mis aitasid kaasa, et aru saada toote arengust.“
„Esialgne arusaam kursusest oli, et 8 eksperti koostavad minu toote turule toomise plaani. Tegelikult sain kursuselt palju rohkem kui koostatud plaan- sain teadmised kuidas plaani koostada.“
Aja mahavõtmine ja meeskonnatöö areng – koostegemine ja pühendumine
Meistriklassis kasutame aktiivõppe meetodeid ja koosloomet ehk töötubades ja ekspertkohtumistel osalevad 2-3 liikmelised tiimid, kes võtavad aja maha ning panustavad ühiselt oma toote/teenuse turuletoomisesse. Töötubades ja kohtumistel räägime, kuulame, mõtleme kaasa, kirjutame ja suhtleme teiste osalejatega. Meistriklass eeldab panustamist ja pühendumist ning suunab kastist välja mõtlema.
Osalejad räägivad:
„UTMK on meile andnud käesoleva hektilise tootmise ja tootearenduse protsessi juures võimaluse võtta hetkeks aeg maha ning kriitiliselt üle vaadata oma senised tegevused ja prioriteedid.“
„Saime väga selge ja uue nägemuse, kuidas läheneda detailselt uue toote puhul. Rohkem vaadata kastist välja ja ka näha asju kõrvalt.“
Uue toote turule toomise meistriklassi IV grupp alustab 25.03.2020, kuid kandideerimine lõppeb juba 20.02.2020 kl 23:59. Kuni 10.02.2020 on võimalus kasutada varajase registreeruja soodushinda!
Loe lisaks EASi veebist: http://bit.ly/UTMK2020
Kandideeri siin: http://bit.ly/UTMKregistreerumine
Lisaküsimuste korral kirjuta: toode.turule@bda.ee (Teele Toots ja Hannele Aljaste)
Kommentarer