top of page

Konkurentsi alahindamine – ettevõtja tüüpkäitumine?

Märkame üsna tihti lihtsat käitumismalli nii alustava kui ka juba hulk aega tegutseva ettevõtja juures: pole aimugi kes või mis on konkurendid ja millega eristun mina oma ettevõttega, tootega või teenusega.


Saame aru, et tähtsad metoodikad nagu nt sinise ookeani strateegia lausa kutsuvad vaatama ennast kui erilist ja rippumatut ja jätma konkurentsi vaade sinnapaika, aga meile tundub, et tegu on pigem silmaklappidega või beebide mänguga, kus kaetakse silmad kätega ja siis ilmselgelt ju teised ei näe mind ka, sest mina ei näe neid. Kvantfüüsika küll selgitab, et tulemus sõltub vaatlejast ja kui vaatleja puudub, siis ei pruugi ka tegevust toimuda või nähtust eksisteerida, aga kahtlustame siiski, et turuolukorrast arusaamine tagab mõistlikumad investeeringud ja ka tegusama ponnistuse nt turunduse ja müügi tegevustes. 


Palun uurige, kes on teie konkurendid samade toodete või teenustega! Kui esimene vastus, mis pähe tuleb on, et samasugust ei olegi – ma olen ju niivõrd erakordse teenuse/tootega turul – siis suure tõenäosusega teil ei ole õigus Te kas lihtsalt ei tea või ignoreerite mõnd pisut teistsuguse nimetusega ja võib-olla pisut teistsuguse funktsionaalsusega kuid sama asja tegevat toodet või teenust. Kui neid pole samal turul või samas linnas, siis vaadake ka kaugemale – teise linna, lähivälismaale – kes seal samasugust asja pakub ja uurige ka (kui vähegi võimalik), kas neil on huvi või tahtmist tulla siia (või mõnele teisele teie) turule. Võrrelge hindu, käibemahtusid, tarneaegu, teenuse puhul teenuse osutamise keskkonda ja kõike mida suudate teada saada. Mida rohkem on infot, seda adekvaatsema otsuse saate teha. Loomulikult tuleb aeg-ajalt teha otsus vähese ja lausa puuduliku info tingimustes, kuid üldjuhul on teil aega piisavalt, et uurida ja saada teada. Küsimus on pealehakkamises ja loomingulises lähenemises. 


Kui see lühike kirjatükk nüüd tundus appikarjena, siis seda ta võis ka olla. Paari päeva jooksul tuli kokku puutuda mitme äriplaani ja ärimudeliga, mille arendajad suhtusid äärmiselt üleolevalt konkurentsisituatsiooni ja ignoreerisid sisuliselt alternatiiv-tooteid samal turul.



bottom of page